2 maanden bezig

16 jun 2020

Zondagavond 15 maart 2020 zouden wij uit eten gaan. Helaas werd een half uurtje daarvoor bekend gemaakt dat de restaurants zouden sluiten in verband met het corona virus. Balen! En dus aten we friet, want dat vind ik heerlijk. Met een kroketje met mayonaise en appelmoes. Sorry not sorry.

Het begin is lastig

De volgende dag, maandag 16 maart ben ik begonnen met koolhydraatarm eten. Er moet 12 kilo vanaf! De eerste dag was prima, het is (weer) even zoeken maar ik vind yoghurt als ontbijt en salade als lunch sowieso lekker dus echt aanpassen is het niet voor mij. Toch vond ik de dagen daarna best lastig. Ik kreeg hoofdpijn en had mega zin in chocola en andere dingen met suiker. Koekjes. Taartjes. Chips. Pizza. En nog meer chocola.

Daarna werd het snel beter

Ik ben veel water gaan drinken, heb een APC tabletje genomen en na een dag of 4 ging het veel beter. Ik heb wat baksels gemaakt en ingevroren en we hebben een koolhydraatarme pizza gegeten. Heerlijk, daardoor wordt het snel wat leuker! Bovendien was er na 2 weken al 3,5 kilo vanaf dus dat motiveert enorm. Na 3 weken zelfs al 4.1 kilo en dus nam ik mijzelf voor om vol te houden en mijzelf over 3 maanden enorm dankbaar te zijn.

Killerbody

Die heb ik zeker. Want als ik op iemand spring kan dat absoluut dodelijk zijn. De killerbody zoals op een boek zal ik nooit krijgen en dat wil ik ook niet, maar ik voel mij wel veel fitter. Dat merkte ik in de eerste maand al op! Ik merk echt dat het stoppen met het eten van suiker veel met mij doet. Ik heb geen energiedipjes meer, vooral na de lunch is dat werk-technisch erg fijn. Ik voel mij energieker, kan goed slapen maar ben niet doodmoe ‘s avonds en ik beweeg wat meer. Als ik een stukje ga hardlopen merk ik wel dat ik de koolydraten mis, dus sindsdien eet ik 2 uurtjes daarvoor wel wat koolhydraten. Op zo’n dag zit ik dan op de 30-40 gram koolhydraten en dat werkt voor mij prima.

Oops, toen ging het wat langzamer

Van week 6-8 is er maar weinig afgegaan. Dit hoort er bij, maar toch vind ik het lastig. Ik ben ongesteld geweest en heb toen een keer McDonalds gegeten, ik heb een keer kibbeling gegeten met heeeel veel saus en heb een tompouce gesnoept. Verder heb ik mij 2 maanden lang echt aan de 20-25 gram kh per dag gehouden. Ik merk wel dat het beter gaat nu ik mijn keto-waardes opnieuw heb berekend en het eten weer eventjes heb bijgehouden. Toch een bakseltje minder, een iets kleinere klodder mayo en wat meer groente. Daarnaast blijft het voor mij een uitdaging om genoeg te drinken op een dag, daar moet ik echt op letten.

Status na 2 maanden

Er is nu 7.45 kg vanaf! Hoera! In een quote zag ik dat je na 2 weken moet gaan voelen dat er iets gebeurt als je afvalt. Dat heb ik gevoeld, maar dit zit voornamelijk in vocht en het gevoel dat je krijgt van kilootjes die er af zijn op de weegschaal. Na 4 weken zag ik heel iets in mijn gezicht en inmiddels na 8 weken heb ik inderdaad van 3 mensen gehoord dat je kon zien dat ik wat kwijt ben. Maar ja, dat is ook logisch want heel Zwolle weet zo ongeveer dat ik aan het lijnen ben. Wat ook maakt dat ik wel door moet gaan… 😉 Toch zie ik het zelf nog niet zo heel erg en 7,45 kg is ook nog niet mega veel. Hopelijk zie ik het rond de -10 kg wat duidelijker.

In ieder geval tot 1 juli

Ga ik nog even zo door! Ik vind het nog steeds heel goed te doen, eet genoeg en echt lekkere en normale dingen. Rond 1 juli zal er in ieder geval zo’n 10 kg af zijn of misschien nog iets meer. Ik ga dan langzaam weer wat koolhydraten toevoegen in het weekend. Er moet dan nog wat vanaf, maar als dat langzaam gaat vind ik dat prima.

Tot zo ver ben ik heel tevreden, hopelijk jij ook!